Anders og Truls startet Fokusklinikken tilbake i 2007 og det med stor suksess. Siden oppstart har teamet opparbeidet seg et profesjonelt og godt rykte med en solid historikk fra fornøyde kunder, og mange av dem fra pasienter med forsikringsavtaler.

Teamet på Fokusklinikken så raskt markedet for kunder med behandlingsforsikring og ble medlem da Behandlernettverk lanserte i 2015.

– For oss betyr samarbeidet og pasienttilgangen mye. Vi har mellom 40-45 forsikringskunder i uken og den digitale oppgjørsprosessen gjør det enkelt å håndtere.

Gutta legger ikke skjul på at booking, oppgjør og validering av behandlingskvoter tidligere har tatt mye tid. Derfor er de glad for at saksgangen er blitt mer automatisert og kaster et blikk over på kollega Anne Marie, som jobber mer hands-on med dette.

Anne Marie liker godt at deres journalsystem og bookingsystem kommuniserer direkte med forsikringsselskapene – noe som gjør hennes jobb mer effektiv og strømlinjeformet.

– Fordelen med dette er en mer ryddig håndtering av oppgjøret med forsikringskunder, ikke bare for oss, men også for forsikringsselskapene påpeker hun.

DigiCare AS, som står bak Behandlernettverk, har fokus på å forenkle gode løsninger i alle ledd slik at det skal bli ryddig å samarbeide for alle parter. Det ligger nemlig mye funksjonalitet i Behandlernettverk som gjør at helsemarkedet kan samhandle slik de gjør i dag.

Mindre papirarbeid – mer strømlinjeformet

Truls synes det er kult at enkelte forsikringsselskap har begynt å la kunden bestille time hos behandlerne direkte via sin forsikringsapp.

– DigiCare synkroniserer vårt journalsystem med forsikringselskapenes løsninger. Da får vi kundens bestilling automatisk opp i vårt journalsystem, sammen med personalia og riktig forsikringsdekning.

Behandlerene på klinikken opplever at kunden foretrekker å bestille timen i sin forsikringsapp selv, ettersom det bidrar til at kunden kommer raskere ut i behandling – uten mellomledd.

– Det er både effektivt og tidsbesparende for oss også, ettersom manuelle og menneskelige feil med forsikringsdekningen til kunden unngås i mye større grad.

En klinikk med særdeles gode referanser

Fokusklinikken samarbeider med alle forsikringsselskapene på Behandlernettverk.no og har opparbeidet seg et imponerende omdømme blant kunder som trenger fysikalsk behandling. Vi spurte Anders hva som gjør at pasientene deres er så fornøyde.

– Med all ydmykhet tror vi dette rett og slett skyldes gode tjenester og god service til pasienter. Vi har et meget kompetent og stabilt team som samarbeider tett. Vi er også flinke til å henvise eksternt, til andre klinikker, spesialister eller sykehus- der vi ikke strekker til. Det mener vi på mange måter er vår styrke og en trygghetsgaranti for pasientene.

Fokusklinikken har et bredt tverrfaglig team som holder til på Økern og Vindern i Oslo. Nysgjerrig? Sjekk de ut her.